Chcesz zorganizować własne webinarium?

Chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców?

Zależy Ci na prostych i skutecznych rozwiązaniach?

Co to jest Webinarium?

Webinaria (lub webinar) to internetowe seminaria. Jest to spotkanie transmitowane na żywo, przez Internet, realizowane w interaktywnej formie. Webinarium pozwala na jednoczesny aktywny udział w spotkaniu od kilku do nawet kilkuset osób.

Webinarium umożliwia publiczności bardzo bezpośrednią formę kontaktu z ekspertem – zazwyczaj można zadać ekspertowi pytanie za pośrednictwem otwartego okna czatu, technicznie możliwe jest także głosowe włączenie się w rozmowę osób uczestniczących w spotkaniu.

Bardzo dużym plusem jest fakt, że udział w webinarium ze strony uczestników oraz ekspertów nie wymaga instalacji żadnego specyficznego oprogramowania – oprogramowanie jest dostępne bezpośrednio przez przeglądarkę internetową. Webinarium jest formą krótką – trwa od 60 do 90 minut – wynika to z faktu nadawania na żywo i określonych możliwości koncentracji po stronie uczestników.

Po co organizuje się Webinaria?

Strategia marketingowa oparta o wartościowy content

Coraz powszechniejszy i dostęp do szybszego Internetu oraz rozwój mediów społecznościowych zmienia sposób komunikowania się firm i instytucji z klientami. Rozwija się kultura oparta na wiedzy, a stałe podnoszenie swoich umiejętności jest wpisane w czasy, w których żyjemy. W takim otoczeniu rośnie rola marketingu treści (content marketing) – czyli budowania relacji z klientami poprzez udostępnianie im wartościowych treści, a webinarium jest ich znakomitym nośnikiem.
Chcesz wystartować z własnymi  webinariami?

Blended – learning

Dzisiaj czas spędzony na sali szkoleniowej to jeden z najdroższych sposobów uczenia – musisz wynająć salę, opłacić trenerów, catering, często zapewnić także logistykę typu hotel, przejazd. Dla uczestników to także spory wysiłek logistyczny (dłuższa nieobecność w pracy, dojazd, hotel) i finansowy. Ten drogi czas spędzony na sali szkoleniowej warto wykorzystać przede wszystkim na ćwiczenie umiejętności. Ważne treści i wiedzęmożesz przekazać uczestnikom za pomocą webinarów przed szkoleniem, a po szkoleniu zorganizować wirtualne spotkanie podsumowujące. To tylko jeden z modeli wykorzystania webinarów w konstruowaniu efektywnych programów szkoleniowych. Chcesz zbudować program szkolenia typu blended-learning

Miejsce ma znaczenie

Szerokie upowszechnianie informacji na temat istotnych zagadnień to jedna z ról jaką mają do odegrania instytucje publiczne i organizacje pozarządowe. Konferencje i spotkania informacyjne są ważne – ale to tylko jeden ze sposobów. Włącz nowe możliwości, docieraj do tych osób, które nie mogą spotkać się z Tobą osobiście (ze względu na koszt dojazdu, termin spotkania) i wyjdź im na przeciw – zorganizuj webinarium i udostępnij jego nagranie w Internecie – w ten sposób “wiedza w pigułce” będzie dostępna z każdego miejsca i każdej porze. Chcesz wielokrotnie poszerzyć publiczność Twojej konferencji?

Spotkania on-line

Dzisiaj często pracujemy metodą projektową, w określonym czasie realizujemy zadanie pracując w zmiennym i interdyscyplinarnym zespole. Coraz częściej taki zespół jest rozproszony, na żywo spotyka się rzadko lub wcale. Sale konferencyjne zmieniają się w wirtualne pokoje spotkań. Czy Twój zespół wykorzystuje w pełni swój potencjał korzystając z narzędzi do zdalnych spotkań? Chcesz lepiej wykorzystać talenty swojego zespołu? 

Share This